Monday, November 27, 2006

Mitt första bidrag

Detta är mitt första bidrag av bilder. Eftersom målet med mina porträtt är att lyckas göra en teckning som är så nära orginalet som möjligt, kommer jag ta med både orginalet och mitt eget porträtt. Det viktigaste är att det ska va självklart att min teckning föreställer samma person som orginalet. Detaljerna behöver inte va perfekta men det hjälper om de är det.


Det jag gillade med denna bild va att barnet gör en så härlig min. Det vore ju ballt om man lyckades fånga den på nåt sätt. Ögonen är så pillimariska.
Min version blev ganska bra iaf. Det är inte riktigt samma person på min bild som orginalet. Min ser liksom äldre ut. Ögonen är jag dock rätt nöjd med. Det högra härifrån sett är för litet. Största problemet med mina ögon är dock att de är lite mindre uttrycksfulla än orginalet. Hon ser liksom inte lika pillimarisk ut. Fick aldrig till den där speciella desperata uppsynen. Huvudformen är mindre ihoptryckt (för mycket haka) så det blir liksom inte riktigt samma babykänsla heller. Alltid svårt med huvudformen.
Nåväl. Det får räcka för denna gång. Kommer förmodligen analysera mera i framtiden. Det är roligt.



6 comments:

Viktor said...

Hejsan Anton.
Oerhört snyggt porträtt. Väldigt skickligt.

Men det ändå som jag sitter och försöker analysera, det är din signatur som du har nere i hörnet på bilden. Det ända som är riktigt personligt är ju ens "autograf". Din är cool.

Anneli said...

Hej Anton!
Vad härligt att du har skaffat blogg, jag bokmärker dig omedelbart. :)

Riktigt snyggt porträtt, det var ju inte den lättaste bilden att fånga, men du gjorde ett grymt jobb!
Kram!

johan said...

tjena mään haha jao ja skällde ut alek..en kille.. För att han gjorde en ritblogg direkt efter att jag visat min blogg. men det var mest för att han tog iden rakt av det ska man ju ej göra..du vet att jag är en true hiphoper mc. härmas ( baita ) är ju väldigt illa grejj i hiphopen. Dock så får man börja battla om saker. det kanske ger lite mer motivation. såå du utmanar alltså mig på hiphop battle i bloggritning din räv! =) pppppppeaace out!

PS.
skällde ut och skällde ut..nja det kanske var att ta i

johan said...

fin teckning feresten . babysar verkar svåra det var längesen jag ritade av en och då ritade jag mig själv men ja tänkte på dom har ju inga rynkor eller nått som man kan markera...man måste typ måla med färger och göra rätt på skuggningarna o ljuset och sånt..ajajajaja blire nå fjällen för iår med kyrkan?

Sanna och Gisela said...

tjenare anton. trevligt att hitta dej här. Jag och gisela har oxå en blog, dock inte lika kreativ som de flesta andras man hittar här. Snygg bejbi, keep up the good work, piiiz

Mats said...

Tjena Anton! Jag tyckte babyn såg förtvivlad ut i originalet och mera liksom pilsk på din. Bra jobbat!